FAQ

Od kiedy istnieje agencja Textmakers?

Agencja istnieje od 2011 roku, co oznacza, że jest na rynku już od 10 lat, będąc jedną z najstarszych agencji copywriterskich i contentowych w Polsce.

Jak wygląda proces współpracy z agencją?

Gdy pierwszy raz się z nami kontaktujesz z prośbą o wycenę, przygotowujemy dla Ciebie niezobowiązującą ofertę, w razie potrzeby dopytując wcześniej o szczegóły. Możemy też przygotować tekst próbny, na podstawie którego zdecydujesz, czy chcesz z nami współpracować. W przypadku większych zleceń lub stałej obsługi podpisujemy umowę o współpracy, z kolei przy mniejszych lub jednorazowych zleceniach wystarczy nam mailowe potwierdzenie zamówienia. W umówionym terminie otrzymujesz przygotowane materiały, a po ich akceptacji – fakturę, zazwyczaj z 7-dniowym terminem płatności, chyba że ustalimy inaczej.

W jaki sposób na co dzień pracujecie z klientem?

Każdemu klientowi zapewniamy stałą opiekę – praca nad tekstem nie polega tylko na tym, że coś piszemy, wysyłamy i wystawiamy fakturę, ale że jesteśmy otwarci na bliską współpracę. Możemy rozpocząć od dobrego poznania wymagań i stworzenia pomysłu na treść, a potem na bieżąco reagować na wszystkie sugestie. Tekst, który ostatecznie trafia do klienta, powinien uwzględniać wymagania wszystkich zainteresowanych osób, nawet jeśli jest ich kilka, a każda z nich ma nieco inną koncepcję. W żadnej sytuacji nie zostawiamy klienta samego.

Jakie formy treści możecie stworzyć?

Wszystkie możliwe! Wśród nich między innymi: teksty na stronę www i bloga, hasła i nazwy, treści materiałów marketingowych, teksty okolicznościowe, scenariusze, artykuły tematyczne oraz eksperckie do internetu i gazet, opisy, notatki prasowe, e-booki, raporty, oferty handlowe, katalogi, broszury, wpisy do social media, tłumaczenia i treści reklam. Zajmiemy się także stroną graficzną contentu.

Jaka jest wasza specjalizacja tematyczna?

Tworzymy materiały dla firm ze wszystkich branż, ze szczególnym naciskiem na nowoczesne technologie, HR. marketing i reklamę, FMCG, branżę wnętrzarską, finanse i medycynę. Zobacz listę naszych klientów.

W jaki sposób wyceniacie teksty?

Wycena tekstu odnosi się do 1000 znaków ze spacjami lub zlecenia jako całości. Cena jest zawsze ustalana indywidualnie i zależy od wielu czynników, w tym stopnia złożoności i kreatywności zadania, terminu realizacji oraz łącznej długości zamawianych tekstów. Stałym klientom oferujemy ustalone cenniki oraz zniżki, a naszym  nowym klientom proponujemy zazwyczaj darmową próbkę tekstu. Wystarczy, że wyślesz nam opis swojego zlecenia, a przygotujemy dla Ciebie niezobowiązującą ofertę.

Chcę z wami pracować. Co muszę zrobić?

Jeśli jesteś specjalistą ds. contentu, copywriterem, tłumaczem, redaktorem, korektorem lub grafikiem, możesz wysłać nam swoje portfolio. Ważne jest, byśmy mogli zobaczyć przykłady Twoich dotychczasowych prac. Dokładnie przeglądamy wszystkie zgłoszenia i jeśli mamy potrzebę współpracy z osobami o takich kompetencjach jak Twoje, kontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj za pomocą e-maila.

Czy mogę się z wami spotkać?

Tak, chętnie do Ciebie przyjedziemy, w przypadku większych zleceń nawet do innego miasta, by omówić z Tobą potrzeby firmy i zakres prac. W okresie pandemii proponujemy jednak spotkanie online za pomocą aplikacji Zoom, MS Teams lub Google Meet.

Czy moje dane są chronione?

Tak, Twoje dane są chronione zgodnie z naszym oświadczeniem o ochronie danych osobowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie.

Na czym polega stała obsługa w modelu all inclusive?

To usługa przeznaczona dla firm, które potrzebują stałego dopływu różnego rodzaju treści – zarówno przygotowywanych cyklicznie, jak i odpowiadających na doraźne potrzeby. Oferujemy obsługę all inclusive, dzięki której masz pewność, że w każdej chwili możesz liczyć na nasze wsparcie. Więcej informacji znajdziesz tutaj. 

Ile poprawek do tekstu mogę zgłosić?

Wszystkie teksty poprawiamy do skutku, gdyż pragniemy, aby nasi klienci byli z nich w pełni zadowoleni.

Na czym polega korekta tekstu?

Korekta tekstu polega na sprawdzeniu go pod kątem poprawności gramatycznej, ortografii i interpunkcji. Dodatkowo sprawdzamy zawarte w nim nazwiska, tytuły, terminy obcojęzyczne i dane liczbowe.

Czy wszystkie teksty przechodzą korektę?

Tak, wszystkie teksty, które opuszczają mury naszej agencji, przechodzą wcześniej profesjonalną korektę, dzięki czemu możesz być pewien, że nie zostały w nich żadne literówki ani inne błędy.

Czy piszecie teksty po angielsku?

Tak, wszystkie materiały możemy stworzyć zarówno po polsku, jak i po angielsku.

Na jakie języki tłumaczycie teksty?

Podstawowe języki, na jakie tłumaczymy teksty, to angielski, niemiecki, francuski, włoski, hiszpański, rosyjski i szwedzki. Specjalizujemy się w tłumaczeniach marketingowych na język polski – więcej informacji znajdziesz na tej stronie.

Ile propozycji nazw otrzymam w ramach namingu?

W pierwszej rundzie przygotowujemy od 10 do 20 propozycji, spośród których niektóre zawierają warianty. Nasz klient może wybrać kierunki, które mu się podobają, następnie do skutku pracujemy nad idealną nazwą. Nigdy nie zostawimy naszego klienta z nazwą, co do której nie będzie w 100% przekonany. Zobacz więcej informacji o namingu.

Czy każdy tekst jest zoptymalizowany pod kątem SEO?

Tak, optymalizacja SEO jest zawsze w cenie tekstu. Wykorzystujemy słowa kluczowe zaproponowane przez klienta lub dobrane przez nas na podstawie doświadczenia i narzędzi służących do ich planowania.

W jakich godzinach jesteście dostępni?

Jesteśmy dostępni codziennie od 9 do 18, a pracujemy też poza tymi godzinami, dlatego można zlecić nam coś „na wczoraj”, a prawdopodobnie wyrobimy się z tematem. Oczywiście lepiej jest zaplanować coś z wyprzedzeniem, ale wiemy, że zdarzają się różne nieprzewidziane sytuacje.